El juliol de l'any 1963 va morir l'escolapi Jordi Turull, intentant assolir el cim del Mont Perdut.

Arrel de la seva mort i del rescat del seu cos, l'Escola Pia de Catalunya va decidir comprar l'antic sanatori de la vall de Pineta, on un any després, el juliol del 1964, s'iniciaren les Colònies Jordi Turull, en homenatge a l'escolapi mort un any abans.

Han passat ja 50 anys i molts nens i nenes, monitors, familiars, han pogut viure cada estiu uns dies màgics en aquesta vall.

Ara és el moment de posar en comú les vivències d'aquests 50 anys. Per això trobareu a la dreta un enllaç a cada any. Podeu entrar i explicar les vostres anècdotes viscudes aquell any i comentar les dels altres.

dilluns, 10 de març del 2014

El 2008 l’any de l’adéu

Escrit per Gemma Casals


Aquest va posar fi a un seguit de 7 anys fent Caravana Teatral. És fàcil posar-me sentimental pensant en tots els anys viscuts, fins i tot ric pensant en moltes de les situacions.
Jo teatrera de naixement em va anar com anell al dit aquesta tanda, la tanda final de l’etapa com a nens de colònies Jordi Turull. Què us en puc dir? crec que tant quan la vaig viure com a nena com els anys que he passat de monitora puc confirmar que era i segur que continua sent una tanda màgica, una tanda amb àngel. Una tanda que tothom recorda, per aquells personatges que van representar, per les anècdotes viscudes a les representacions als pobles, pels sobrenoms posats a persones, per les cançons dedicades, parelletes que es van formar, pel caliuet que fèiem després de dinar, per les hores de practicar amb el diabolo, de cuinar per 40, d’hores al Makro comprant amb carros impossibles de conduir, de tants nervis i hores de son, d’activitats precioses com el sorpresa, per aquells dies d’assajos interminables, per Claverol o pels viatges amb la furgoneta amb la música a tot drap.
Deixeu-me dir, que sempre que penso  en Caravana, gairebé cap de les meves imatges van soles, van acompanyades de tots els monitors que han passat per la tanda, per aquells que em van ensenyar a estimar, ja no tant sols colònies sinó l’espectacle i el teatre, com el Juli i l’Anna Núñez. També, amb qui va ser la meva parella de ball durant molts anys, el Manel, amb l’únic que dies després de tornar de la tanda ja pensàvem en coses per millorar l’any següent i, sobretot,  pels nois i noies de tots els anys, sense tots ells, potser Caravana no hauria estat tan especial.
Caravana ha representat molt per a mi i, m’ho passava tant i tant bé fent-la, que ja m’ho deia la Núñez, tu per fer Caravana hauries de pagar!
I, voleu que us digui un secret? L’any 2008 es va acabar per mi Caravana Teatral però encara no hi ha juliol que passi que no pensi, ara ja estaríem fent les obres o ja estaríem assajant?. I em ve un somriure molt gran d’enyorança.



















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada